Bir Yorum

Google Yandexleşiyor Mu?

06:55
Genelde takip ve taklit edilen hep Google olmuştur ya da öyle biliyoruz. Ancak şu aralar Google biraz taklitçi olmuş gibi görünüyor. Gmail hesabıma girmek istediğimde Gmail butonunun kaybolduğunu fark ettim. Google ana sayfasında Claude Debussy için yapılan doodle'dan başka göze çarpan alışılmış Google araçlarını bulamadım. Neden sonra sağ köşeye baktığımda fark ettim ki kullanıcı adımın yanında Gmail, Görseller ve Yandex benzeri araç çubuğu haline getirilmiş Google hizmetler çerçevesi butonu bulunuyordu. Bu arayüz tıpkı Yandex'in kullanışlı arayüzü gibi görünüyor.
Google Yandex arayüzü
Yukarıdaki ekran görüntüsü alışık olmadığımız Google ana sayfasının bir görüntüsü ve yazıya konu olan Yandex öykünmesinin ispatı. Aşağıdaki ekran görüntüsü de orijinal arayüzü olan Yandex'e ait, sanırım aradaki benzerliği ya da "taklitçiliği" görebilmişsinizdir. Google sana neden acıdım?!


Google Yandex interface

Bu durumun bir hata olmayacağı çok açık bundan ötürü diğer bir Gmail hesabıma Firefox'tan girdim bu kez herhangi bir değişiklik yoktu. Acaba diyorum bana mı özelsin sen Google :). Şaka bir yana nerden nereye dedim şu an bu değişikliği fark edince. Muhtemelen Google inceden inceye değişiklik yapma yoluna gitti ve bunu kullanıcılara hafiften göstererek tepkilerini ölçmek istiyor sanırım.

Bakalım bu değişiklik Google cephesince kalıcı ve herkes için ön ayar haline mi getirilecek yoksa bu bir deneme çalışması mı göreceğiz. Ancak bir gerçek var ki Google Yandex'ten ilham almışa benziyor; Google'da mı Yandexle Yandexle diyor yoksa?!

1 Yorum:

  1. Süper tespit ayrıca google anasayfasi aynen boyle oldu demek iyi yakaladiniz

    YanıtlaSil

 
Aç-Kapat