7 Yorum

2012'nin En iyi Browserı?


En iyisi Hangisi


Daha önce incelemesini yapmış olduğumuz ve en çok kullanılan tarayıcıyı anlattığımız Tarayıcı Savaşları'ndan sonra şimdi de hangi internet tarayıcısının daha iyi olduğunu araştırmaya koyuluyoruz.

Testlerimizin ilk ayağını HTML5 ve JavaScript skorları oluşturacak. Javascript için V8 Benchmark Suite version
 7 referansını HTML5 için de Impact HTML5 Benchmark verilerini referans alacağız.


Teste tabi tutacağımız internet tarayıcılarımız IExplorer 9, Mozilla Firefox 15.01 ve Google Chrome 22. Testlerimizi gerçekleştirdiğimiz bilgisayar bir laptop ve özellileri:

  • Intel Çift çekirdekli işlemci, saat hızı 2.53 GHz
  • RAM 4GB
  • Mimari 64-bit
  • İşletim sistemi Windows 7
Ve diğer değerlendirme başlıklarımız ise şöyle: Tarayıcı kullanım kolaylığı & Güvenlik

Başlıyoruz...


firefox html5 benchmark
1) HTML5 Benchmark Test Skorları:

Kesinlikle sonuçların benim bekletilerimin dışında olduğunu belirteyim. İlk testin ilk koşusunu Firefox15.01 yapıyor ve sonuç:

 7072 puan



ie html5 benchmark

Bir diğer tarayıcımız IE9 ise beni nedense şaşırtmıyor ve skorumuz:

 1950 puan

chrome22 html5 test








Ve beni şaşırtan skor ise Chrome dan geliyor:

4968 puan









Böylece HTML5 performans testini Firefox 15.01 kazanıyor. 1-0 öne geçti Firefox. Gelelim şimdi JavaScript testlerine



2) JavaScript Testleri:
chrome22 javascript test
İlk koşuyu bu kez Google Chrome 22 yapıyor ve sonuç:

9900 Puan









firefox15.01 javascript test
HTML5 yarışında ipi göğüsleyen Firefox 15.01 bu kez birinciliği kaptırmış durumda 2. olabilecek mi acaba? Skorumuz gelsin lütfen!

6171 Puan






ie9 java test
IE9 hala nefesini toplayamamış olsa gerek ki yerden yere düşeceği, dillere söz olup yüzü yerde gezeceği bir skor elde ediyor ya da elde etmiyor da sanki ona veriyorlar; acıların çocuğu...Skor lütfen!

432 Puan(cık)
 





Chrome22, Firefox 15.01'e fark attı diyordum ki IE9 un halini görünce fark gözümde küçüldü, eridi buhar oldu. Sözü uzatmayalım ve turun galibinin malumunuz Chrome22 olduğunu bir kez daha adet yerini bulsun diye söyleyelim.

Chrome22 de böylece rövanş maçını 1-0 yapıp 3 puanı cebine koydu. IE9 dan gol haberi hala yok, puan da yok! Hızlısınız Chrome Bey...


3) Güvenlik:
İşte en önemli ve can alıcı özellik, gereksinim her ne derseniz o şey işte.

  • IE9:
Internet Explorer üç ana tarayıcı arasında gizlilik ayarları yönünden en gelişmiş olanı aslında. Bir çok işlemi yapabilirsiniz misal herhangi bir prosesi bloke etmek veya ona müsaade etmek gibi. Ne var ki bunca işle uğraşmayı sevmeyen son kullanıcı olan 'sizler' belki de hayati öneme sahip bir açığı, işlemi bloke etmiyor edemiyorsunuz. Heh bravo IE9  yine çuvalladın! Yok tamam acımasızlık yapmayalım IE9 ne vakit bir şey indirecek olsanız yükleyecek olsanız size sorar " dikkat edin bilgisayarınıza zarar verebilir". Hiç mi utanmazsın tüh tüh tüh. Bu bilgisayarda senin işletim sistemin var, Windows 7... Nasıl olur da virüs trojan malware bulaşır ya da niye bulaşır. Canım Linux. Neyse efenim sözü dağıtmayalım.

  • Chrome22:
Henüz güncellendi, taptaze üzerinde yazıyorum yazıyı o derece. Sandbox özelliği vardır ki tadından yenmez. Bir sayfayı mı ziyaret ettiniz diğer sayfalarınızla etkileşime girmesine müsaade etmez, ya virüslüyse ve de diğer sayfada banka işlemi yapıyorsanız?... Virüslü sayfa banka işlemi yaptığınız sayfaya müdahil olamaz. Aynı zamanda bilgisayarınızı da korur bu sandbox. Yaa işte Google boşuna Google değil, zeki mühendisleri var.

  • Firefox 15:
Ve yaşlı tilki Firefox abimiz çeviktir kendisi! İltihaplı hastalıklı pis siteleri bir güzel engeller en azından öyle biliriz biz. Az da olsa PC'niz enfekte olmaktan korunur abimiz sayesinde. Siteler güvenli mi değil mi bir güzel de onu gösterir ne yapsın abimiz daha virüs programı değil ya bu!

Bu saydıklarımla belki burun farkıyla biraz da mühendislik becerileriyle Chrome'u en güvenilir tarayıcı yapıyor. İstatistikler de öyle diyor zaten.
IE yine mi gol değil?! Bu da mı gol değil?!
Böylece Chrome puanını 6 ya yükseltmiş oluyor. Firefox abimiz 3.


4) Kullanım kolaylığı:
Bu bölümde nacizane kişisel, belki biraz subjektif ancak gerçekçi olarak kendi  görüşlerimi aktaracağım.


  • IE9:

IE9 un kesinlikle 'kolaylık' sözcüğünün yanından bile geçmediğini her Windows kullanıcısından biri olarak zoraki kullandığımdan biliyorum.
IE9, Firefox15 ve Chrome22 un yanında kullanım kolaylığından bahsetmemeli; mümkünse lafı değiştirmeye çalışmalı mesela Chrome'un ambleminin neden yuvarlak olduğuna dair konu açıp lafı değiştirebilirsin IE9.

Dostlarım acımasız olduğumu düşünüyorsanız söyleyeyim;

IE her başladığında bana "şu tarayıcı çalışsın mı, bu eklenti yüklensin mi?" dediğinde üzerine su dökülmüş kedi gibi oluyorumm. Miiuuuuuooğğ.

Menulerinin bile tarihi eser kıvamıda olması  yıllarca kullanmama rağmen  neyi nerde bulmam gerektiğini hatırlamamda bana güçlük çektiriyor.

İki de bir çökmez mi! Durduk yere hata raporu göndermez mi, siz de bu arada evliya olma yolunda sabır basamaklarını bir bir geçersiniz tabi. Kaplumbağa olup insan terbiye eden IE9!

IE9'un uygulama marketinin olmadığını söylesem zaten beynimde mavi ekran çıkıyor, IE9 benim için o anda zihnen bitiyor. Bu sebeplerden, allameyi cihan olsan da IE9 uzak dur derim benden. Görüşmeyelim!

  • Firefox(yaşlı ama çevik tilki):
Firefox çoğu kullanıcı için tutkudur. Çünkü o, kar amacı gütmeyen Mozilla Vakfı'nın kullanıcılara açık kaynak kodlu bir armağanıdır. Bu armağan çok derinlerde yer bulmuştur, kullanıcı onu bağrına basmıştır.

Gerçeklere gelelim, uygulama yönünden en zengin tarayıcı Firefox abimizdir.
"Gel abla gel, gel abi gel yok yok" dedirten bir uygulama mağazası vardır. Dikkat ediniz IE9 da en sona sakladığım uygulama marketi  özelliğini söz konusu Firefoz olunca en öne almış bulunuyorum. Hak ediyor ama, yalnız Chrome da yavaş yavaş tepesine biniyor. Ayık ol yaşlı tilki!

Sonra menulerin derli toplu olması ve kullanışlı olması onu kullanımı kolay olarak nitelememe vesile kılıyor. Öyle ki geçmişi silmek tek tıka bakar.

  • Chrome(Gözümün nuru, topu, kedi canını aah ah):
Lütfen söze girmeden methiyeler düzmüş olmam sizi yanıltmasın Chrome ve benim aramda bir bağ var. Ağaç kabuğuna ismini kazıyan aşıklar gibi ben de aşkımı yazdım makaleye.

Kesinlikle Firefox ve Chrome bu kullanım kolaylığı klasmanında başa başdırlar. Uygulama bolluğunda biraz Firefox abimiz önde olsa da arkasında Google gibi bir dev olan Chrome günden güne yaşlı tilkiyi köşeye sıkıştırıyor. Bakalım zaman ne gösterecek Chrome market Firefox'u geçebilecek mi?

Kullanım kolaylığında bence Chrome daha etkin olsa da Firefox da oldukça basit ve etkindir yani skor 1-1, berabere.

Bu raund da bitti ve IE hala 0 puan.
"Seni çöpe atacağım poşete yazık" diye bir şarkı sözü var ya, ilk kez sözlerin manasına erdim, Allah'ım erdim! :D

SONUÇ KAZANAN:
Chrome 22 hızıyla, güvenlik önlemleriyle, kullanım kolaylığı ve uygulamalarıyla ön plana çıkıp toplamda Firefox'u ve IE9'u geçerek en iyi tarayıcı unvanını elde ediyor. Ancak tercih ve takdir sizlerindir.

İndirme linkleri için tarayıcı ismine tıklamanız yeterlidir.

Chrome                                                 Firefox                                                               Internet Explorer

Umarım kıymetli zamanınızı ayırdığınızda keyif katabilmişizdir sizlere.

7 Yorum:

  1. Anlatım gerçekten keyifli. Ben firefox kullamıyorum gayet de memnunum ancak Internet Explorer konusnda size katılıyorum. Firefox candır... ;)

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. dehşetcengiz inceleme :) ve tabi ki chrome kullanıyorum

    YanıtlaSil
  4. acımamışsınız :D

    YanıtlaSil
  5. Güldüm :D kedi kısmına bayıldım :D

    YanıtlaSil
  6. Tabiki de Chrome yani ;)

    YanıtlaSil

 
Aç-Kapat